Decathlon Mağazaları Kasa Sıra Sistemi Çözümü

İlk mağazasını 1976’da Fransa’nın Lille kentinde açan, 17 farklı ülkede 500’ün üzerinde mağazayla hizmet veren Decathlon, Türkiye’de özellikle hafta sonları, kasa önlerinde oluşan yoğunluğu yönetmek için Q-smart sıramatik sistemlerini tercih etmiş ve mağazalarında uygulamaya başlamıştır.

Çalışmanın ana prensip alanı özellikle hafta sonu oluşan müşteri ödeme kuyruğunun olabilecek en optimal şekilde yönetilmesi üzerine odaklanmıştır. Kasa numarasını gösteren CheckOut Counter Kasa ekranlaryla, çağıran kasanın müşterilerin dikkatlerini çekmesi sağlanmıştır. LCD TV uygulanarak yapılan ana yönlendirme ekranlarıyla, sıradaki müşteri kasa numarasının sesli olarak okunmasıyla ve görsel olarak uyarılmaktadır.

Çağrı yapılmadığı zamanlarda ana panel üzerinde Decathlona ait kampanya ve bilgilendire mesajları gösterilirken, çağrı yapıldığı esnada gidilecek kasa numarası gösterilmektedir.
Kredi kartı ile ödeme alan ve iade kasalarının bilgilendirmeleri ise kayan yazı panelleri ile sağlanmıştır.
Müşteri ana ekranların yönlendirmesiyle çağıran kasaya ilerlemekte ve işlemini hızla tamamlamaktadır.

Web raporlama ve performans yönetimiyle, kasaların hangi günlerde yoğun olduğu, işlem süreleri ve çalışan performansları, cep telefonundan takip edilmektedir.
Müşteri yoğunluğuna göre açık olması gereken kasalar düzenlenmekte, çalışanların performansları sistem üzerinden takip edilmektedir.

Makaleyi Paylaş