Ankara YHT Garı Sıramatik Sistemi
TCDD’nin yeni vizyonuna uygun olarak hız ve dinamizmi temsil edecek şekilde tasarlanan eser, günümüz mimari anlayışını yansıtmaktadır. Mimarisi ve sosyal donatılarıyla Türkiye’nin ve Başkent’in prestij eserleri arasındaki yerini alacak Ankara YHT Gar; Başkentray, Ankaray ve Keçiören metrolarına bağlantısı olacak şekilde inşa edildi. Günlük 50 bin yolcuya kadar hizmet verebilecek Ankara YHT Garı işletmesi bilet işlemleri ve talep-şikayet öneri işlemlerini düzenli ve sorunsuz yapabilmek için Q-Smart Sıramatik Sistemlerini kullanmaya başlamıştır.
YHT Garının, bekleme alanında kullanılan 2 adet Q-Smart Dokunmatik Bilet makinası sayesinde, yolcular kendileri için programlanmış olan; Gazi ve Engelli işlemleri, Bilet işlemleri, Tren Kart işlemleri ve Talep, şikayet ve öneri menülerden yapmak istedikleri işlemi seçip bekleme alanındaki kolonlarda bulunan ve her yerden kolaylıkla görünebilen toplamda 5 satırlık 4 adet ana yönlendirme ekranlarından sıralarını kolaylıkla takip edebilmektedir. Bununla beraber bekleme alanının çok büyük olması sebebi ile alana 4 adet zil ünitesi yerleştirilmiş olup gişedeki memur çağrı yaptığında salonun her yerinden ses duyulabilmektedir.
26 adet gişesi bulunan YHT Garında, memurların bilgisayarlarına kurulan Sanal terminal yazılımı ile yolcuları kolaylıkla çağırabilmekte ve kendi gişelerinde bekleyen yolcu sayısını rahatlıkla görebilmektedir.

Özel linux işletim sistemi
Güçlü donanım, güçlü yazılım alt yapısında çalışır felsefesiyle, özel olarak firmamız tarafından geliştirilen Linux işletim sistemi kullanılmıştır. Virüs bulaşması, sistem çökmesi gibi problemler bertaraf edilmiştir.

Web tabanlı performans raporları
Tüm şubeler tek merkezden, herhangi bir port açmaya veya uygulama kurulumuna ihtiyaç duymadan, internet tarayıcılar üzerinden, canlı veya geçmişe dönük izlenmektedir

Çoklu platform desteği
Tüm sistemlerdeki çalışanların ve gişelerin görev ve yetkileri, ister cep telefonundan, ister bilgisayarlardan kolaylıkla, anında düzenlenmektedir. Web tabanlı raporlama ile tüm şubelerin raporları, merkezden istenildiği anda saatlik, günlük, haftalık, aylık ve yıllık periyotlar halinde alınmaktadır.

Personele otomatik destek
Programlanan sistemler, tüm müşterilerin işlemlerini hızla gerçekleşriemeleri için düzenlenmiştir. Sırasında bekleyen müşteri olmayan memurlar sistem tarafından otomatik olarak diğer kuyruklara hizmet vermektedir.

Bankolardaki yığılmayı engelleme
Bekleme salonuna yerleştirilen 5 satırlık 4 adet ana yönlendirme ekranları sayesinde, vatandaşların memurların önündeki yığılması engellenmiş, vatandaşların bekleme salonunda işlemlerini oturarak beklemeleri sağlanmıştır.