Ankara YHT Garı Sıramatik Sistemi

TCDD’nin yeni vizyonuna uygun olarak hız ve dinamizmi temsil edecek şekilde tasarlanan eser, günümüz mimari anlayışını yansıtmaktadır. Mimarisi ve sosyal donatılarıyla Türkiye’nin ve Başkent’in prestij eserleri arasındaki yerini alacak Ankara YHT Gar; Başkentray, Ankaray ve Keçiören metrolarına bağlantısı olacak şekilde inşa edildi. Günlük 50 bin yolcuya kadar hizmet verebilecek Ankara YHT Garı işletmesi bilet işlemleri ve talep-şikayet öneri işlemlerini düzenli ve sorunsuz yapabilmek için Q-Smart Sıramatik Sistemlerini kullanmaya başlamıştır.

YHT Garının, bekleme alanında kullanılan 2 adet Q-Smart Dokunmatik Bilet makinası sayesinde, yolcular kendileri için programlanmış olan; Gazi ve Engelli işlemleri, Bilet işlemleri, Tren Kart işlemleri ve Talep, şikayet ve öneri menülerden yapmak istedikleri işlemi seçip bekleme alanındaki kolonlarda bulunan ve her yerden kolaylıkla görünebilen toplamda 5 satırlık 4 adet ana yönlendirme ekranlarından sıralarını kolaylıkla takip edebilmektedir. Bununla beraber bekleme alanının çok büyük olması sebebi ile alana 4 adet zil ünitesi yerleştirilmiş olup gişedeki memur çağrı yaptığında salonun her yerinden ses duyulabilmektedir.

26 adet gişesi bulunan YHT Garında, memurların bilgisayarlarına kurulan Sanal terminal yazılımı ile yolcuları kolaylıkla çağırabilmekte ve kendi gişelerinde bekleyen yolcu sayısını rahatlıkla görebilmektedir.

 

Makaleyi Paylaş